Wersja obowiązująca z dnia

Stanowiska ds. budownictwa, architektury, inwestycji i zamówień publicznych

  • Podinspektor:
    Czesław Połubiejko
  • Siedziba:
    Urząd Gminy w Baniach Mazurskich
    ul. Konopnickiej 26
    19-520 Banie Mazurskie
    pok. 7
  • Zakres spraw i zadań do realizacji:
    1. Ocenę potrzeb, określanie wytycznych programowo - przestrzennych, zlecanie wykonania analiz i opinii, nadzór, koordynację prac przygotowawczych oraz uzgadnianie i negocjacje w zakresie:
    a) studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy,
    b) miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, oceny zmian w tych planach.
    2. Ustalanie przeznaczenia i zasad gospodarowania terenem gminy.
    3. Przygotowywanie projektów i realizację uchwał Rady Gminy w sprawie przystąpienia do sporządzenia studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy oraz jego przyjęcia.
    4.Wdrażanie i monitorowanie strategii  oraz planów rozwoju gminy.
    5.Sporządzanie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy oraz projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, zgodnie z procedurą określoną w przepisach ustawowych.
    6.Przygotowywanie projektów i realizację uchwał Rady Gminy w sprawie zatwierdzenia (uchwalenia) miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub jego zmiany oraz źródeł pokrycia zobowiązań wynikających z jego uchwalenia lub zmiany, przekazywanie kopii uchwalonych planów wojewodzie, staroście i marszałkowi województwa.                                                                                                                7.Uzgadnianie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego gmin sąsiedzkich.
    8.Udostępnianie do wglądu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz zapewnienie możliwości otrzymania wypisów z planu.                                                                                                                                                                                                                                                                                            9. Wydawanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu oraz decyzji odmownych, jeśli wniosek jest niezgodny z ustaleniami planu lub, gdy postanowienie wojewody o zgodności powyższych decyzji z prawem jest negatywne przy braku planu.                             10.Wydawanie decyzji o wygaśnięciu decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, prowadzenie rejestru wydanych decyzji.
    11.Wydawanie decyzji o ustaleniu jednorazowej opłaty z tytułu wzrostu wartości nieruchomości w związku z uchwaleniem lub zmianą miejscowego planu i informowanie o tym Rady Gminy w trybie określonym w ustawie o zagospodarowaniu przestrzennym.
    12. Sprawowanie nadzoru urbanistyczno - architektonicznego nad inwestycjami i robotami remontowymi prowadzonymi przez gminę, wydawanie opinii oraz dokonywanie uzgodnień z organami nadzoru budowlanego w powyższym zakresie, w tym nadzór nad budową boisk sportowych, placów zabaw i innych.
    13. Występowanie w imieniu organów gminy do organów nadzoru budowlanego o podjęcie zgodnie z kompetencjami działań  w zakresie kontroli i oceny stanu technicznego oraz nakazów wykonania prac zabezpieczających lub rozbiórki w obiektach budowlanych stwarzających bezpośrednie zagrożenie.                                                                                                                                                                                                                                                                14.Prowadzenie postępowania w sprawie warunków zabudowy i zagospodarowania przestrzennego wznoszenia pomników na terenie gminy.
    15. Dokonywanie uzgodnień terenowo - prawnych dotyczących zadań inwestycyjnych i remontowych.
    16. Zawieranie umów na wykonywanie prac projektowych, inwestorstwo zastępcze, inspektora nadzoru i wykonawstwo.
    17.Przygotowywanie kosztorysów inwestorskich związanych z prowadzonym zakresem zadań.
    18.Koordynacja realizacji zadań inwestycyjnych prowadzonych przez gminę.
    19.Opracowywanie okresowych, zbiorczych informacji i sprawozdań z realizacji zadań inwestycyjnych i remontowych.
    20.Opracowywanie rocznych i bieżących planów w zakresie zadań inwestycyjnych i remontowych finansowanych ze środków budżetu gminy.
    21.Opracowywanie rocznych planów kontroli udzielania zamówień publicznych.                                                                                  22.Pełnienie funkcji inwestora bezpośredniego w zadaniach inwestycyjnych i remontowych obejmujących: roboty budowlane i prace projektowo kosztorysowe, objętych budżetem gminy lub układem wykonawczym do niego.
    23.Udział w pracach Zespołu Uzgadniania Dokumentacji.
    24. Wydawanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji i sporządzanie rejestru tych decyzji.
    25.Przygotowywanie projektów umów, które podlegają zaopiniowaniu przez radcę prawnego, określających wzajemne zobowiązania i świadczenia inwestora oraz organu uprawnionego do wydawania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji i przyszłym funkcjonowaniem budowanego obiektu.
    26. Opiniowanie zgodności podziału nieruchomości z planem zagospodarowania przestrzennego.   
    27.Wykonywanie zadań inwestycyjnych i remontowych w obrębie dróg gminnych, w tym prowadzenie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego na:
    a) przygotowanie dokumentacji projektowo – kosztorysowej,
    b) objęcie funkcji inwestora zastępczego i inspektora nadzoru,
    c) wykonawstwo robót budowlanych.
    28.Udzielanie informacji o możliwościach inwestycyjnych na terenie gminy.
  • Telefon kontaktowy:
    87 615 71 72, 87 615 71 78, 87 615 71 79 wew. 33
  • Godziny urzędowania:
    Poniedziałek 8.00 -16.00
    Wtorek 7.00-15.00
  • e-mail: ugbaniemaz@go2.pl