Wersja nieobowiązująca z dnia
Stanowiska ds. budownictwa, architektury, inwestycji i zamówień publicznych
- Dyrektor/Kierownik:
Czesław Połubiejko - Siedziba:
Urząd Gminy w Baniach Mazurskich
ul. Konopnickiej 26
19-520 Banie Mazurskie
pok. 7 - Zakres spraw i zadań do realizacji:
1. Ocenę potrzeb, określanie wytycznych programowo - przestrzennych, zlecanie wykonania analiz i opinii, nadzór, koordynację prac przygotowawczych oraz uzgadnianie i negocjacje w zakresie:
a) studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy,
b) miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, oceny zmian w tych planach.
2. Ustalanie przeznaczenia i zasad gospodarowania terenem gminy.
3. Przygotowywanie projektów i realizację uchwał Rady Gminy w sprawie przystąpienia do sporządzenia studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy oraz jego przyjęcia.
4.Wdrażanie i monitorowanie strategii oraz planów rozwoju gminy.
5.Sporządzanie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy oraz projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, zgodnie z procedurą określoną w przepisach ustawowych.
6.Przygotowywanie projektów i realizację uchwał Rady Gminy w sprawie zatwierdzenia (uchwalenia) miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub jego zmiany oraz źródeł pokrycia zobowiązań wynikających z jego uchwalenia lub zmiany, przekazywanie kopii uchwalonych planów wojewodzie, staroście i marszałkowi województwa. 7.Uzgadnianie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego gmin sąsiedzkich.
8.Udostępnianie do wglądu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz zapewnienie możliwości otrzymania wypisów z planu. 9. Wydawanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu oraz decyzji odmownych, jeśli wniosek jest niezgodny z ustaleniami planu lub, gdy postanowienie wojewody o zgodności powyższych decyzji z prawem jest negatywne przy braku planu. 10.Wydawanie decyzji o wygaśnięciu decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, prowadzenie rejestru wydanych decyzji.
11.Wydawanie decyzji o ustaleniu jednorazowej opłaty z tytułu wzrostu wartości nieruchomości w związku z uchwaleniem lub zmianą miejscowego planu i informowanie o tym Rady Gminy w trybie określonym w ustawie o zagospodarowaniu przestrzennym.
12. Sprawowanie nadzoru urbanistyczno - architektonicznego nad inwestycjami i robotami remontowymi prowadzonymi przez gminę, wydawanie opinii oraz dokonywanie uzgodnień z organami nadzoru budowlanego w powyższym zakresie, w tym nadzór nad budową boisk sportowych, placów zabaw i innych.
13. Występowanie w imieniu organów gminy do organów nadzoru budowlanego o podjęcie zgodnie z kompetencjami działań w zakresie kontroli i oceny stanu technicznego oraz nakazów wykonania prac zabezpieczających lub rozbiórki w obiektach budowlanych stwarzających bezpośrednie zagrożenie. 14.Prowadzenie postępowania w sprawie warunków zabudowy i zagospodarowania przestrzennego wznoszenia pomników na terenie gminy.
15. Dokonywanie uzgodnień terenowo - prawnych dotyczących zadań inwestycyjnych i remontowych.
16. Zawieranie umów na wykonywanie prac projektowych, inwestorstwo zastępcze, inspektora nadzoru i wykonawstwo.
17.Przygotowywanie kosztorysów inwestorskich związanych z prowadzonym zakresem zadań.
18.Koordynacja realizacji zadań inwestycyjnych prowadzonych przez gminę.
19.Opracowywanie okresowych, zbiorczych informacji i sprawozdań z realizacji zadań inwestycyjnych i remontowych.
20.Opracowywanie rocznych i bieżących planów w zakresie zadań inwestycyjnych i remontowych finansowanych ze środków budżetu gminy.
21.Opracowywanie rocznych planów kontroli udzielania zamówień publicznych. 22.Pełnienie funkcji inwestora bezpośredniego w zadaniach inwestycyjnych i remontowych obejmujących: roboty budowlane i prace projektowo kosztorysowe, objętych budżetem gminy lub układem wykonawczym do niego.
23.Udział w pracach Zespołu Uzgadniania Dokumentacji.
24. Wydawanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji i sporządzanie rejestru tych decyzji.
25.Przygotowywanie projektów umów, które podlegają zaopiniowaniu przez radcę prawnego, określających wzajemne zobowiązania i świadczenia inwestora oraz organu uprawnionego do wydawania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji i przyszłym funkcjonowaniem budowanego obiektu.
26. Opiniowanie zgodności podziału nieruchomości z planem zagospodarowania przestrzennego.
27.Wykonywanie zadań inwestycyjnych i remontowych w obrębie dróg gminnych, w tym prowadzenie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego na:
a) przygotowanie dokumentacji projektowo – kosztorysowej,
b) objęcie funkcji inwestora zastępczego i inspektora nadzoru,
c) wykonawstwo robót budowlanych.
28.Udzielanie informacji o możliwościach inwestycyjnych na terenie gminy. - Telefon kontaktowy:
87 615 71 72, 87 615 71 78, 87 615 71 79 wew. 33 - Godziny urzędowania:
Poniedziałek 8.00 -16.00
Wtorek 7.00-15.00 - e-mail: ugbaniemaz@go2.pl