Wersja obowiązująca z dnia
Stanowisko ds. kadr, oświaty, archiwum zakładowego, BHP i p.poż.
- Kierownik Referatu Organizacyjnego:
Katarzyna Engelbardt - Siedziba:
Urząd Gminy w Baniach Mazurskich
pok. nr 9
ul. Konopnickiej 26
19-520 Banie Mazurskie - Zakres spraw i zadań do realizacji:
1.Prowadzenie spraw osobowych pracowników Urzędu Gminy oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych, w tym:
a) przygotowywanie umów o pracę z nowo zatrudnionymi pracownikami,
b) prowadzenie teczek osobowych pracowników,
c) prowadzenie ewidencji urlopów przynależnych pracownikowi i kartotek czasu pracy,
d) przygotowywanie opinii i świadectw dla zwalnianych pracowników,
2.Wypisywanie angaży dla pracowników zgodnie z obowiązującymi tabelami wynagrodzeń, ustalenie uprawnień do nagrody jubileuszowej.
3.Wykonywanie czynności związanych z zatrudnianiem i zwalnianiem kierowników gminnych jednostek organizacyjnych przez Wójta Gminy.
4.Prowadzenie ewidencji badań lekarskich i kierowanie pracowników na te badania.
5.Przygotowywanie do wypłaty należnych pracownikom ekwiwalentów.
6.Opracowywanie okresowych analiz stanu zatrudnienia, wykorzystania zasobów kadrowych i płac w Urzędzie i gminnych jednostkach organizacyjnych.
7.Współpraca z dyrektorami jednostek oświatowych w zakresie:
a) ustalania tabel miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego,
b) opracowywania projektów angaży dla podległych pracowników,
c) opracowywania projektów organizacyjnych.
8.Prowadzenie kontroli funkcjonalnej w zakresie spraw kadrowych prowadzonych przez placówki oświatowe.
9.Prowadzenie spraw pracowniczych i socjalnych pracowników Urzędu, w części należącej do spraw organizacyjnych.
10.Opracowywanie projektów uchwał i ich realizowanie w przedmiocie wysokości odpłatności za usługi świadczone przez przedszkola.
11.Wykonywanie zadań gminy w zakresie zrekompensowania okresowego nie podwyższania płac w sferze budżetowej oraz utraty niektórych wzrostów lub dodatków do emerytur i rent nauczycielom. 12.Przygotowywanie całości dokumentacji do naliczania kapitałów początkowych pracowników Urzędu i Kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.
13.Prowadzenie archiwum zakładowego Urzędu, w tym:
a) przechowywanie i ewidencjonowanie dokumentacji archiwalnej złożonej przez jednostki organizacyjne urzędu,
b) prowadzenie składnicy akt i zapewnienie jej ochrony przed zniszczeniem i utratą akt,
c) brakowanie dokumentacji nie archiwalnej po upływie okresu jej przechowywania,
d) przekazywanie akt do Archiwum Państwowego.
14.Opracowywanie instrukcji archiwalnej.
15.Prowadzenie ewidencji aktów prawnych wydawanych przez Wójta Gminy oraz przekazywanie ich do wykonania jednostkom organizacyjnym Urzędu i gminnym jednostkom organizacyjnym.
16.Wydawanie zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniach na drukach ZUS Rp-7.
17.Spisywanie zeznań świadków za okresy pracy w uspołecznionych zakładach pracy.
18.Opracowywanie rzeczowego wykazu akt obowiązującego w Urzędzie Gminy .
19.Przygotowywanie projektów i realizacja uchwał Rady Gminy w przedmiocie tworzenia, łączenia lub likwidacji gimnazjów, szkół podstawowych, przedszkoli, a także w przypadkach przewidzianych prawem w sprawie ustanowienia aktu założycielskiego i nadania statutu oraz w sprawie sieci tych placówek i granic ich obwodów.
20.Występowanie do Kuratorium Oświaty o zaopiniowanie projektów organizacyjnych szkół.
21.Przygotowywanie wniosków do Wójta o zatwierdzenie projektów organizacyjnych placówek oświatowych na dany rok szkolny oraz zmian w trakcie roku szkolnego.
22.Zapewnienie realizacji prawa do rocznego przygotowania przedszkolnego. 23.Zapewnienie dzieciom bezpłatnego dowozu do szkół w przypadkach określonych ustawowo, nadzorowanie realizacji dowożenia.
24.Przygotowywanie projektów zarządzeń Wójta Gminy w sprawie zatrudnienia osób na stanowiskach kierowniczych w placówkach oświatowych, a w przypadkach przewidzianych prawem przeprowadzanie konkursów na te stanowiska.
25.Współpraca z Kuratorium Oświaty oraz przyjmowanie i przekazywanie do realizacji gimnazjom, szkołom podstawowym i przedszkolom zaleceń organu sprawującego nadzór pedagogiczny. 26.Sprawowanie nadzoru pracy dyrektorów placówek oświatowych w zakresie zapewnienia odpowiednich warunków organizacyjnych do realizowania zadań dydaktycznych i opiekuńczo - wychowawczych. 27.Koordynację pracy przedszkoli w zakresie:
a) rekrutacji dzieci,
b) przerw wakacyjnych. 28.Określanie zasad rozliczania tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli.
29.Prowadzenie postępowania wyjaśniającego w przypadkach wniosków rad pedagogicznych przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjów o odwołanie dyrektora oraz przedstawienie jego wyników Wójtowi Gminy.
30.Przygotowywanie projektów i realizacja innych niż wymienionych powyżej aktów normatywnych oraz aktów administracyjnych podejmowanych w ramach obowiązków organów gminy wynikających z ustawy o systemie oświaty, Karty Nauczyciela i przepisów wykonawczych na ich podstawie wydanych.
31.Przeprowadzanie analiz, przygotowywanie informacji z zakresu oświaty szkolnej i przedszkolnej na podstawie informacji uzyskanych do dyrektorów placówek oświatowych.
32.Prowadzenie spraw związanych z awansem zawodowym nauczycieli. 33.Kontrola spełnianie obowiązku szkolnego lub obowiązku nauki przez młodzież w wieku 16-18 lat poprzez prowadzenie ewidencji spełniania obowiązku szkolnego.
34.Prowadzenie spraw dofinansowania pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników.
35.Opracowywanie projektów regulaminów i zarządzeń wójta dotyczących prowadzonego zakresu spraw.
36.Prowadzenie kancelarii tajnej:
a) przyjmowanie, rejestracja, przechowywanie i wysyłanie dokumentów zawierających informacje niejawne,
b) prowadzenie dzienników korespondencji, dziennika ewidencji wykonanych dokumentów i innych rejestrów wymaganych przepisami prawa,
c) udostępnianie dokumentów zawierających informacje niejawne osobom posiadającym stosowne poświadczenie bezpieczeństwa i egzekwowanie ich zwrotu 37.Prowadzenie biblioteki dzienników promulgacyjnych.
38.Sporządzanie miesięcznych i rocznych deklaracji i informacji o zatrudnieniu i wysokości wpłat składanych Zarządowi Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
39.Występowanie do innych organów z zapytaniem, jeżeli przepisy prawa tego wymagają przy zatrudnieniu pracownika.
40.Kierowanie kierowców na badania lekarskie i psychologiczne, o których mowa w art. 39c i 39d ustawy o transporcie drogowym.
41.Prowadzenie dokumentacji związanej z pracą kierowców.
42.Wystawianie kierowcom zaświadczeń poświadczających ich zatrudnienie oraz spełnianie wszystkich wymagań określonych ustawą o transporcie drogowym.
43.Dokonywanie zakupu środków bhp dla pracowników i ich ewidencja.
44.Organizację działań w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej w Urzędzie Gminy, w tym:
a) przeprowadzanie szkoleń i sprawdzianów w tym zakresie,
b) opracowywanie instrukcji i regulaminów oraz projektów systemów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej,
c) realizację zaakceptowanych przez Wójta Gminy zaleceń Państwowej Inspekcji Pracy i Komisji ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy,
d) współpracę ze społecznym inspektorem pracy.
45.Prowadzenie dokumentacji dotyczącej ocen kwalifikacyjnych pracowników samorządowych.
46.Prowadzenie spraw związanych z oświadczeniami majątkowymi pracowników Urzędu Gminy oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych, i innymi oświadczeniami wymaganymi przez obowiązujące przepisy prawa w tym informowanie w odpowiednich terminach o obowiązku ich złożenia.
47.Wykonywanie zadań administratora danych osobowych. - Telefon kontaktowy:
87 615 71 72, 87 615 71 78, 87 615 71 79 wew. 31 - Godziny urzędowania:
Poniedziałek 8.00 -16.00
Wtorek 7.00-15.00 - e-mail: ugbaniemaz@go2.pl