Wersja nieobowiązująca z dnia

Stanowisko ds. mienia komunalnego i gospodarki mieszkaniowej

  • Dyrektor/Kierownik:
    Katarzyna Madej-Tarasiewicz
  • Siedziba:
    Urząd Gminy w Baniach Mazurskich
    ul. Konopnickiej 26
    19-520 Banie Mazurskie
    pok. nr 8
  • Zakres spraw i zadań do realizacji:
    1.Prowadzenie i aktualizacja ewidencji gruntów, budynków, budowli, urządzeń trwale związanych z gruntem i lokali stanowiących własność gminy oraz przekazywanie Skarbnikowi informacji o stanie nieruchomości gminnych.                                                                                    2.Opracowywanie informacji o stanie mienia komunalnego.
    3.Tworzenie zasobów gruntów komunalnych na cele zabudowy.
    4.Prowadzenie postępowania oraz przygotowywanie projektów uchwał organów gminy w przedmiocie gospodarki nieruchomościami polegającej na:
    a) nabyciu, zbyciu i obciążaniu nieruchomości gruntowych, budynków, budowli, urządzeń trwale związanych z gruntem oraz lokali mieszkalnych,
    b)oddaniu gruntów komunalnych w dzierżawę lub najem,
    c) regulowaniu stanu prawnego określonej nieruchomości, a w szczególności przygotowywanie projektów oraz realizacji w ramach określonych ustawami i statutem Gminy:
    – zarządzeń Wójta Gminy w sprawie ustalenia, w trybie obowiązującym na podstawie przepisów szczególnych, ceny za grunty, budynki, urządzenia i lokale stanowiące własność gminy, a także opłat z tytułu ich obciążania prawami rzeczowymi,
    – uchwał i zarządzeń organów gminy o nieodpłatnym oddaniu gruntów gminy w zarząd gminnym jednostkom organizacyjnym nieposiadającym osobowości prawnej,
    d)podawanie do publicznej wiadomości wykazu nieruchomości gminnych przeznaczonych do sprzedaży lub obciążenia innym prawem rzeczowym, prowadzenie rejestru gminnego zasobu nieruchomości i jego  bieżąca aktualizacja.
    e) przeprowadzanie przetargów na sprzedaż lub obciążenie nieruchomości gminnych innymi prawami rzeczowymi, zgodnie z przepisami szczególnymi,
    f) kontrolowanie stanu zagospodarowania nieruchomości oddanych w wieczyste użytkowanie, prowadzenie postępowania wyjaśniającego oraz wnioskowanie do Wójta Gminy o rozwiązanie umowy o wieczyste użytkowanie w trybie art. 240 Kodeksu cywilnego lub naliczanie opłat dodatkowych z tego tytułu,
    g)    występowanie z wnioskiem w sprawie sprzedaży na rzecz użytkowników wieczystych nieruchomości oddanych w użytkowanie wieczyste,
    h)    wnioskowanie o dokonanie zapisów lub zmian w zapisach ksiąg wieczystych ujawniających stan prawny nieruchomości,
    i)    przygotowywanie projektów oraz realizacja w ramach ustalonych ustawami i statutem gminy uchwał organów gminy o przejęciu na własność gminy za odszkodowaniem ulic i dróg powstałych w wyniku podziału oraz uchwał organów gminy o wystąpieniu o komunalizację mienia,
    j)    przygotowywanie projektów i realizacja zarządzeń Wójta Gminy o wykonywaniu prawa pierwokupu,
    k)    przydziału lokali komunalnych i ich użytkowania zgodnie z obowiązującymi przepisami.
    l) reprezentowanie Gminy przy procedurze wskazania granic działek wchodzących w skład gminnego zasobu nieruchomości
    ł)  prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem mienia gminnego.
    5.Sporządzanie i przekazywanie organom gminy oraz Skarbnikowi okresowych informacji dotyczących prywatyzacji nieruchomego mienia komunalnego.
    6.Prowadzenie postępowań w zakresie scalania i wymiany gruntów w zakresie stanowiącym zadanie organów gminy.
    7.Powoływanie biegłych do wyceny nieruchomości w celu ustalenia ich ceny nabycia lub zbycia oraz obliczenia opłat adiacenckich.
    8.Dokonywanie rozgraniczeń nieruchomości i prowadzenie postępowania w sprawie wydania opinii dotyczącej podziału nieruchomości dokonanego przez Sąd.
    9.Zgłaszanie w ewidencji gruntów i budynków, umów o dzierżawę zawartych w przepisach o ubezpieczeniu społecznym rolników.
    10. Przygotowywanie projektów oraz realizację uchwał organów gminy w przedmiocie rozwiązań organizacyjno – prawnych i finansowych oraz tworzenia, utrzymywania i rozwoju infrastruktury gminy dla wykonywania usług komunalnych służących zaspokojeniu potrzeb członków wspólnoty samorządowej dotyczących utrzymania cmentarzy komunalnych.                                                                                                        11.Zapewnienie i utrzymanie czystości i porządku w miejscach pamięci wskazanych przez organy gminy, sprawowanie opieki nad grobami i cmentarzami wojennymi, w zakresie objętym porozumieniem z organami administracji rządowej. Prowadzenie stosownych rejestrów.                     12. Współdziałanie z  osobami prawnymi lub fizycznymi  ubiegającymi się o tworzenie miejsca upamiętniających istnienie kultury innych narodów.
    13.Prowadzenie spraw dotyczących targowiska gminnego w tym nadzór nad targowiskiem gminnym.
    14.Prowadzenie postępowania administracyjnego w zakresie przyznawania i ustalania wysokości dodatków mieszkaniowych. Prowadzenie rejestru.
    15.Przekazywanie decyzji o przyznaniu dodatków mieszkaniowych do realizacji jednostkom odpowiedzialnym za dokonywanie wypłat.
    16.Dokonywanie we współpracy z Referatem Finansowym wystąpień do Wojewody o dofinansowanie dodatków mieszkaniowych oraz rozliczeń dotyczących wypłat tych dodatków.                                                                                                                                                   17.Prowadzenie kart kontowych za sprzedane na raty lokale mieszkalne i użytkowe.
    18.Ustalanie potrzeb oraz zlecanie opracowań geodezyjnych i kartograficznych oraz zatwierdzanie projektów podziału nieruchomości.
    19.Prowadzenie spraw z zakresu oznakowania miejscowości oraz funkcjonowaniem PKS na terenie gminy (rozkłady jazdy, przystanki).
  • Telefon kontaktowy:
    87 615 71 72, 87 615 71 78, 87 615 71 79 wew. 36
  • Godziny urzędowania:
    Poniedziałek 8.00 -16.00
    Wtorek 7.00-15.00
  • e-mail: ugbaniemaz@go2.pl

Wersja nieobowiązująca

Strona może zawierać nieaktualną treść i załączniki. Możesz pozostać na tej stronie lub przejść na wersję z obowiązującą zawartością.