Wersja nieobowiązująca z dnia
Stanowisko ds. mienia komunalnego i gospodarki mieszkaniowej
- Dyrektor/Kierownik:
Katarzyna Madej-Tarasiewicz - Siedziba:
Urząd Gminy w Baniach Mazurskich
ul. Konopnickiej 26
19-520 Banie Mazurskie
pok. nr 8 - Zakres spraw i zadań do realizacji:
1.Prowadzenie i aktualizacja ewidencji gruntów, budynków, budowli, urządzeń trwale związanych z gruntem i lokali stanowiących własność gminy oraz przekazywanie Skarbnikowi informacji o stanie nieruchomości gminnych. 2.Opracowywanie informacji o stanie mienia komunalnego.
3.Tworzenie zasobów gruntów komunalnych na cele zabudowy.
4.Prowadzenie postępowania oraz przygotowywanie projektów uchwał organów gminy w przedmiocie gospodarki nieruchomościami polegającej na:
a) nabyciu, zbyciu i obciążaniu nieruchomości gruntowych, budynków, budowli, urządzeń trwale związanych z gruntem oraz lokali mieszkalnych,
b)oddaniu gruntów komunalnych w dzierżawę lub najem,
c) regulowaniu stanu prawnego określonej nieruchomości, a w szczególności przygotowywanie projektów oraz realizacji w ramach określonych ustawami i statutem Gminy:
– zarządzeń Wójta Gminy w sprawie ustalenia, w trybie obowiązującym na podstawie przepisów szczególnych, ceny za grunty, budynki, urządzenia i lokale stanowiące własność gminy, a także opłat z tytułu ich obciążania prawami rzeczowymi,
– uchwał i zarządzeń organów gminy o nieodpłatnym oddaniu gruntów gminy w zarząd gminnym jednostkom organizacyjnym nieposiadającym osobowości prawnej,
d)podawanie do publicznej wiadomości wykazu nieruchomości gminnych przeznaczonych do sprzedaży lub obciążenia innym prawem rzeczowym, prowadzenie rejestru gminnego zasobu nieruchomości i jego bieżąca aktualizacja.
e) przeprowadzanie przetargów na sprzedaż lub obciążenie nieruchomości gminnych innymi prawami rzeczowymi, zgodnie z przepisami szczególnymi,
f) kontrolowanie stanu zagospodarowania nieruchomości oddanych w wieczyste użytkowanie, prowadzenie postępowania wyjaśniającego oraz wnioskowanie do Wójta Gminy o rozwiązanie umowy o wieczyste użytkowanie w trybie art. 240 Kodeksu cywilnego lub naliczanie opłat dodatkowych z tego tytułu,
g) występowanie z wnioskiem w sprawie sprzedaży na rzecz użytkowników wieczystych nieruchomości oddanych w użytkowanie wieczyste,
h) wnioskowanie o dokonanie zapisów lub zmian w zapisach ksiąg wieczystych ujawniających stan prawny nieruchomości,
i) przygotowywanie projektów oraz realizacja w ramach ustalonych ustawami i statutem gminy uchwał organów gminy o przejęciu na własność gminy za odszkodowaniem ulic i dróg powstałych w wyniku podziału oraz uchwał organów gminy o wystąpieniu o komunalizację mienia,
j) przygotowywanie projektów i realizacja zarządzeń Wójta Gminy o wykonywaniu prawa pierwokupu,
k) przydziału lokali komunalnych i ich użytkowania zgodnie z obowiązującymi przepisami.
l) reprezentowanie Gminy przy procedurze wskazania granic działek wchodzących w skład gminnego zasobu nieruchomości
ł) prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem mienia gminnego.
5.Sporządzanie i przekazywanie organom gminy oraz Skarbnikowi okresowych informacji dotyczących prywatyzacji nieruchomego mienia komunalnego.
6.Prowadzenie postępowań w zakresie scalania i wymiany gruntów w zakresie stanowiącym zadanie organów gminy.
7.Powoływanie biegłych do wyceny nieruchomości w celu ustalenia ich ceny nabycia lub zbycia oraz obliczenia opłat adiacenckich.
8.Dokonywanie rozgraniczeń nieruchomości i prowadzenie postępowania w sprawie wydania opinii dotyczącej podziału nieruchomości dokonanego przez Sąd.
9.Zgłaszanie w ewidencji gruntów i budynków, umów o dzierżawę zawartych w przepisach o ubezpieczeniu społecznym rolników.
10. Przygotowywanie projektów oraz realizację uchwał organów gminy w przedmiocie rozwiązań organizacyjno – prawnych i finansowych oraz tworzenia, utrzymywania i rozwoju infrastruktury gminy dla wykonywania usług komunalnych służących zaspokojeniu potrzeb członków wspólnoty samorządowej dotyczących utrzymania cmentarzy komunalnych. 11.Zapewnienie i utrzymanie czystości i porządku w miejscach pamięci wskazanych przez organy gminy, sprawowanie opieki nad grobami i cmentarzami wojennymi, w zakresie objętym porozumieniem z organami administracji rządowej. Prowadzenie stosownych rejestrów. 12. Współdziałanie z osobami prawnymi lub fizycznymi ubiegającymi się o tworzenie miejsca upamiętniających istnienie kultury innych narodów.
13.Prowadzenie spraw dotyczących targowiska gminnego w tym nadzór nad targowiskiem gminnym.
14.Prowadzenie postępowania administracyjnego w zakresie przyznawania i ustalania wysokości dodatków mieszkaniowych. Prowadzenie rejestru.
15.Przekazywanie decyzji o przyznaniu dodatków mieszkaniowych do realizacji jednostkom odpowiedzialnym za dokonywanie wypłat.
16.Dokonywanie we współpracy z Referatem Finansowym wystąpień do Wojewody o dofinansowanie dodatków mieszkaniowych oraz rozliczeń dotyczących wypłat tych dodatków. 17.Prowadzenie kart kontowych za sprzedane na raty lokale mieszkalne i użytkowe.
18.Ustalanie potrzeb oraz zlecanie opracowań geodezyjnych i kartograficznych oraz zatwierdzanie projektów podziału nieruchomości.
19.Prowadzenie spraw z zakresu oznakowania miejscowości oraz funkcjonowaniem PKS na terenie gminy (rozkłady jazdy, przystanki). - Telefon kontaktowy:
87 615 71 72, 87 615 71 78, 87 615 71 79 wew. 36 - Godziny urzędowania:
Poniedziałek 8.00 -16.00
Wtorek 7.00-15.00 - e-mail: ugbaniemaz@go2.pl