Wersja obowiązująca z dnia

Stanowisko pracy ds. ochrony środowiska i rolnictwa

  • Podinspektor:
    Łukasz Kondratowicz
  • Siedziba:
    Urząd Gminy w Baniach Mazurskich
    ul. Konopnickiej 26
    19-520 Banie Mazurskie
    pok. nr 7
  • Zakres spraw i zadań do realizacji:
    1. Realizacja zadań wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
    2. Prowadzenie postępowania w sprawie wydawania podmiotom innym niż gminne jednostki organizacyjne zezwolenia na prowadzenie działalności polegającej na:
    a) usuwaniu, wykorzystywaniu i unieszkodliwianiu odpadów komunalnych,
    b) opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych,
    c) ochrony przed bezdomnymi zwierzętami,
    d) prowadzenie schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części.
    3. Realizacja zadań związanych z usuwaniem azbestu.
    4.Przygotowywanie projektów i realizacja uchwalonych przez organy gminy programów zrównoważonego rozwoju ochrony środowiska oraz programów określających warunki techniczne i organizacyjne niezbędne dla ochrony środowiska przed odpadami i racjonalnego gospodarowania odpadami.
    5.Przygotowywanie opinii w przedmiocie wydawanych przez właściwe organy zezwoleń na wytwarzanie odpadów niebezpiecznych lub innych niż niebezpieczne w ilości powyżej 1.000 ton rocznie, z wyłączeniem odpadów komunalnych.
    6.Dokonywanie z wytwarzającymi odpady uzgodnień, co do sposobu postępowania z odpadami innymi niż niebezpieczne w ilości 1-1.000 ton rocznie z wyłączeniem odpadów komunalnych oraz odpadów wytwarzanych w ramach inwestycji szczególnie szkodliwych dla środowiska.
    7.Przygotowywanie opinii w przedmiocie wydawanych przez właściwe organy zezwoleń na usuwanie odpadów niebezpiecznych, w tym ich transport oraz ich wykorzystywanie lub unieszkodliwianie.
    8.Prowadzenie zbioru informacji o rodzaju i ilości oraz czasie składowania odpadów na składowisku, złożone przez podmioty wytwarzające odpady, w trybie określonym w ustawie o odpadach.
    9.Tworzenie założeń programowych do selektywnej zbiórki, segregacji i składowania odpadów przydatnych do wykorzystywania oraz współdziałanie z jednostkami organizacyjnymi i osobami podejmującymi zbieranie i zagospodarowanie tego rodzaju odpadów.10.Przygotowywanie projektów oraz realizację uchwał organów gminy w przedmiocie rozwiązań organizacyjno - prawnych i finansowych oraz tworzenia, utrzymywania i rozwoju infrastruktury gminy dla wykonywania usług komunalnych służących zaspokojeniu potrzeb członków wspólnoty samorządowej, a w szczególności:
    a) utrzymania porządku i czystości na terenie gminy i gospodarki odpadami,
    b) zaopatrzenia w wodę, odprowadzenia ścieków i wód opadowych,
    11.Nadzór nad realizacją umowy na utrzymanie i eksploatację urządzeń kanalizacyjnych i wodociągowych wraz ze zbiorowym zaopatrzeniem w wodę i odprowadzaniem ścieków na terenie gminy Banie Mazurskie.
    12.Sadzenie, utrzymanie i usuwanie drzew oraz pielęgnacja zieleni w pasie drogowym.                                                                                                                                                                                                                                                                                13.Prowadzenie postępowania w sprawie wydawania zezwolenia na usuwanie drzew i krzewów na terenie gminy oraz ustalanie, pobieranie i umarzanie opłat z powyższego tytułu.
    14.Prowadzenie postępowania w sprawie kar pieniężnych za samowolne usuwanie drzew i krzewów
    15.Prowadzenie spraw rolnictwa na terenie gminy i współdziałanie w tym zakresie z ODR, sołtysami i innymi  instytucjami zajmującymi się  rolnictwem.
    16.Współdziałanie z dzierżawcą lub zarządcą obwodu łowieckiego w zagospodarowaniu łowieckim obszarów, w szczególności  w zakresie ochrony i hodowli zwierzyny bytującej na terenie gminy oraz opiniowanie rocznych planów łowieckich.
    17.Przyjmowanie od zarządców obwodów łowieckich oraz właścicieli, posiadaczy i zarządców gruntów zgłoszenia o dostrzeżonych objawach chorób zwierząt dziko żyjących, które mogą być przeniesione na ludzi lub zwierzęta gospodarskie.
    18.Ustalanie wysokości i pobierania czynszu za dzierżawy obwodów łowieckich na terenie gminy.
    19.Wydawanie zezwoleń na uprawę maku i konopi oraz prowadzenie kontroli i rejestru w tym zakresie.
    20.Określanie zasad wypalania słomy i pozostałości roślinnych w trybie przewidzianym w przepisach szczególnych.
    21.Obejmowanie ochroną niektórych gruntów rolnych i leśnych przewidzianych w przepisach szczególnych.
    22.Przyjmowanie informacji o pojawieniu się szkodników i chwastów oraz wzywanie do wykonania określonych czynności z zakresu ochrony roślin przed chorobami, szkodnikami, chwastami lub wykonanie zastępcze.
    23.Przyjmowanie i przekazywanie Państwowej Inspekcji Weterynaryjnej zgłoszeń o podejrzeniu zachorowania lub zachorowaniu zwierząt na chorobę zakaźną.
    24.Przygotowanie projektów i realizację uchwał organów gminy w sprawie działań na rzecz ochrony zwierząt, w tym uchwał w sprawie woli tworzenia i prowadzenia schronisk dla zwierząt.
    25.Podejmowanie działań mających na celu zapobieganie znęcaniu się nad zwierzętami, w tym wydawanie decyzji o odebraniu właścicielowi zwierząt nienależycie traktowanych.
    26.Organizowanie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, a w szczególności przygotowywanie projektów uchwał organów gminy w sprawie wyłapywania zwierząt bezdomnych oraz podania do publicznej wiadomości faktu i terminu rozpoczęcia wyłapywania zwierząt bezdomnych.
    27.Prowadzenie postępowań w celu wydania zezwoleń na utrzymywanie psów ras uznanych za agresywne.
    28.Prowadzenie spraw związanych z szacowaniem szkód wyrządzonych przez wilki.
    29.Orzekanie w sprawach spornych o odszkodowania i naprawę szkód powstałych w związku z prowadzeniem prac geologicznych.
    30.Rozstrzyganie sporów o przynależność do spółki wodnej oraz wysokości składek i innych świadczeń członków spółki.
    31.Zatwierdzanie statutów spółek wodnych utworzonych do wykonywania działań nie wymagających pozwolenia wodno-prawnego i uchwał o ich rozwiązaniu.                                                                                                                                                                                                                                                                           32.Nadzór nad działalnością spółki wodnej.
    33.Zatwierdzanie ugody w sprawach zmian stosunków wodnych na gruntach.
    34.Udział w postępowaniach wyjaśniających i rozprawach wodno-prawnych dotyczących gminy.
    35.Wydawanie właścicielowi gruntu:
    a) nakazów wykonania niezbędnych urządzeń zabezpieczających wodę przed zanieczyszczeniem w przypadku wprowadzania do wody przez właściciela gruntu ścieków należycie nie oczyszczonych, lub zakazu wprowadzania tych ścieków do wody,
    b) nakazu przywrócenia stanu poprzedniego lub wykonania urządzeń zapobiegających szkodliwym zmianom stanu wody na gruncie sąsiednim albo na gospodarkę wodną, a gdy jest to gospodarczo nieuzasadnione - nałożenie obowiązku zapłaty odszkodowania,
    c) nakazu sprzętu plonów w oznaczonym terenie z terenów zmeliorowanych zaopatrzonych w urządzenia nawadniające.
    36.Eksploatacja, utrzymanie i kontrola stanu technicznego komunalnych rowów odprowadzających wody opadowe.
    37.Wydawanie decyzji w sprawie odszkodowań za szkody wyrządzone w związku z projektowaniem i wykonywaniem na koszt państwa oraz utrzymaniem i eksploatacją urządzeń wodnych w części dotyczącej urządzeń melioracyjnych, zbiorowego zaopatrzenia wsi w wodę i zbiorczych urządzeń kanalizacyjnych wsi.
    38.Eksploatacja, utrzymanie i kontrola stanu technicznego sieci kanalizacji deszczowej.                                                                39.Przygotowywanie projektów oraz realizację uchwał organów gminy ustalających i aktualizujących szczegółowe zasady utrzymywania czystości i porządku na terenie gminy w  przedmiocie:                                                                                                                                                   a) wymagań w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości,b) rodzaju urządzeń przeznaczonych do gromadzenia odpadów komunalnych na terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych, a także zasad ich rozmieszczenia.                                                         40.Współdziałanie z jednostkami organizacyjnymi w zakresie zapobiegania zanieczyszczenia ulic, placów i terenów otwartych oraz organizowanie odbioru odpadów komunalnych.
  • 41.Prowadzenie spraw z zakresu  funduszu sołeckiego.
  • Telefon kontaktowy:
    87 615 71 72, 87 615 71 78, 87 615 71 79 wew. 33
  • Godziny urzędowania:
    Poniedziałek 8.00 -16.00
    Wtorek 7.00-15.00
  • e-mail: ugbaniemaz@go2.pl