Wersja obowiązująca z dnia
Stanowisko pracy ds. ewidencji ludności, wojskowych i obrony cywilnej
- Inspektor:
Zofia Gwóźdź - Siedziba:
Urzad Gminy w Baniach Mazurskich
ul. Konopnickiej 26
19-520 Banie Mazurskie
pok. 14 - Zakres spraw i zadań do realizacji:
1.Prowadzenie dokumentacji ewidencji mieszkańców w postaci kart osobowych oraz kartoteki ewidencyjno - adresowo - dowodowej.
2.Prowadzenie i aktualizowanie komputerowej bazy danych w zakresie ewidencji ludności.
3.Prowadzenie ewidencji pobytu czasowego obywateli polskich i cudzoziemców.
4.Upowszechnianie numerów ewidencyjnych w dokumentacji ewidencyjnej i dowodowej.
6.Wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach zameldowania, wymeldowania oraz ustalanie charakteru pobytu.
7.Wydawanie zaświadczeń i poświadczeń meldunkowych w sprawach rentowych oraz związanych z zatrudnieniem poza granicami RP i zaświadczeń z zakresu objętego przepisami o ewidencji ludności.
8.Udzielanie informacji adresowych.
9.Sporządzanie spisów i wykazów wymaganych ustawami (np. wykaz przedpoborowych, wykaz 6-latków, spisów wyborców).
10.Współdziałanie z CBA, RCI "PESEL", USC, urzędami gmin, organami ścigania, organami ochrony granicy państwowej i władzami wojskowymi w sprawach wynikających z ruchu ludności i przestrzegania dyscypliny meldunkowej.
11.Rejestrację osób podlegających obowiązkowi wojskowemu, prowadzenie ewidencji przedpoborowych, przekazywanie Wojewodzie wyników rejestracji oraz udział w przygotowaniu i przeprowadzeniu poborów, w tym wzywanie do stawienia, zarządzanie przymusowego doprowadzenia do komisji poborowej.
12.Prowadzenie w ramach kompetencji organów gminy i we współpracy z właściwymi organami administracji rządowej spraw w zakresie ubiegania się osób pochodzenia polskiego o zgodę na osiedlenie się na terenie gminy.
13. Prowadzenie ewidencji wojskowej oraz dokonywanie zameldowania osób podlegających obowiązkowi czynnej służby wojskowej oraz udzielanie informacji wojskowym organom emerytalnym.
14.Przygotowywanie dokumentacji dotyczącej odtwarzania ewidencji wojskowej.
15.Wydawanie decyzji o konieczności sprawowania przez żołnierza bezpośredniej opieki nad członkiem rodziny, w sprawach o uznanie żołnierzy i poborowych za jedynych żywicieli rodzin i opiekunów.
16. Zadania obronne mające na celu przygotowanie ludności i mienia na wypadek zagrożenia i wojny, a w szczególności:
a) administrowanie rezerwami osobowymi,
b) przeprowadzanie czynności związanych z wykonywaniem powszechnego obowiązku obrony oraz współdziałanie z organami wojskowymi w administrowaniu rezerwami osobowymi,
c) organizowanie doręczania i doręczanie kart powołania do odbycia ćwiczeń wojskowych przeprowadzanych w trybie natychmiastowego wstawiennictwa oraz do czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny,
d) wydawanie decyzji w sprawie świadczeń osobistych i rzeczowych,
e) nakładanie obowiązków świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obrony kraju, prowadzenie ewidencji wykonywanych świadczeń,
f) prowadzenie ewidencji zgłoszeń ujawnionych niewypałów i materiałów niebezpiecznych oraz przekazywanie tych danych do specjalistycznej jednostki wojska.
17. Prowadzenie operatu nazewnictwa ulic i numeracji porządkowej nieruchomości na terenie gminy, systematyzowanie i aktualizowanie tej ewidencji.
18. Przesyłanie dyrektorom szkół informacji o aktualnym stanie i zmianach ewidencji dzieci i młodzieży w wieku 3 - 18 lat.
19. Prowadzenie stałego rejestru wyborców.
20. Prowadzenie spraw z zakresu działania Urzędu Stanu Cywilnego podczas nieobecności Zastępcy Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego.
Do zakresu działania stanowiska ds. ewidencji ludności należy dodatkowo prowadzenie zadań z zakresu
Obrony Cywilnej, w tym:
1.Opracowywanie szczegółowego planu działania Urzędu oraz gminnych jednostek organizacyjnych na czas obrony przed klęskami (w tym: powodzą, pożarem, huraganem, suszą), awariami, katastrofami, skażeniami i innymi zagrożeniami o powszechnym lub lokalnym zasięgu, zwalczania ich skutków oraz kierowanie i koordynacja działań wszystkich służb Gminy w powyższym zakresie, w trybie i na zasadach określonych w przepisach szczególnych, w tym:
a) zapewnienie systemu łączności i współpracy z innymi organami i służbami,
b) przygotowywanie i aktualizację danych dla numerycznej mapy gminy,
c) przygotowywanie planów ewakuacji i przyjęcia osób z terenów zagrożonych,
d) organizowanie ochotniczych powodziowych drużyn ratowniczych,
e) organizację systemu przeprowadzenia akcji ewakuacji i przyjęcia ludności lub innych form ochrony mieszkańców oraz zabezpieczenia mienia w przypadkach zagrożeń,
f) prowadzenie szkoleń i kontrolę przygotowania jednostek organizacyjnych Urzędu i gminnych jednostek organizacyjnych do wykonania zadań.
2. Wykonywanie z upoważnienia Wójta Gminy czynności z zakresu koordynowania funkcjonowania krajowego systemu ratowniczo - gaśniczego na obszarze gminy w zakresie ustalonym przez Wojewodę.
3. Sporządzanie planu operacyjno - ratowniczego na wypadek wystąpienia nadzwyczajnych zagrożeń środowiska na terenie Gminy, zgodnie z procedurą określoną w przepisach szczegółowych.
4.Zadania z zakresu obrony cywilnej, w tym:
a) tworzenie formacji obrony cywilnej i wyznaczanie komendantów obrony cywilnej,
b) nakładanie na mieszkańców obowiązków w zakresie samoobrony, w trybie określonym w przepisach szczególnych,
c) tworzenie terenowych jednostek i służb ratowniczych w ramach ochrony p/pożarowej,
d) nakładanie obowiązkowych świadczeń osobistych i rzeczowych służących zwalczaniu skutków klęsk żywiołowych,
e) planowanie operacyjne, w tym:
– opracowanie i utrzymanie w stałej aktualności planu OC Gminy,
– planowanie i organizację systemu kierowania obroną cywilną,
– zorganizowanie i przygotowanie do działania sił OC,
– nadzór i kontrolę utrzymania w aktualnym stanie planów działania formacji OC,
– planowanie i utrzymanie w gotowości do użycia wyznaczonych sił i środków OC,
– opracowanie i utrzymanie w aktualności planu rozśrodkowania i ewakuacji ludności,
a) przygotowanie i zapewnienie działania systemu powszechnego ostrzegania i alarmowania,
g)prowadzenie magazynu sprzętu obrony cywilnej.
5. Wykonywanie zadań z zakresu przeciwdziałania i zwalczania skutków klęsk żywiołowych, katastrof, awarii, skażeń i innych zagrożeń o powszechnym lub lokalnym zasięgu oraz zadań obronnych - zgodnie z odrębnymi przepisami szczególnymi, a w szczególności sporządzanie wykazu mienia nieruchomego zniszczonego w wyniku klęsk żywiołowych oraz zlecanie ich wyceny dla potrzeb sprawozdawczości i działań na rzecz jego odtworzenia. - Telefon kontaktowy:
87 615 71 72, 87 615 71 78, 87 615 71 79 wew. 27 - Godziny urzędowania:
poniedziałek 8.00-16.00
wtorek - piątek 7.00-15.00 - e-mail: elud_ugbaniemaz@wp.pl